FAQ

Verzenden, ruilen en retourneren

Wat is de verzendtijd na een bestelling?
Alle bestellingen uit Nederland en België die op een werkdag voor 16.00 uur worden geplaatst, worden afhankelijk van PostNL of DHL de volgende dag bezorgd. Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst, worden dinsdag geleverd. Bestellingen buiten Nederland en België worden binnen 5 werkdagen geleverd.

Wat zijn de verzendopties?
We maken gebruik van de volgende vervoerders: PostNL en DHL.

Mijn verzendadres klopt niet, wat nu?
Neem direct contact met ons op met uw juiste adres en ordernummer. Indien mogelijk passen wij uw adres aan voordat het verzonden wordt. Als het al is verzonden en het pakket is verloren gegaan, kunnen we op geen enkele manier een terugbetaling of vervanging verwerken. Houd er rekening mee dat dit een fout van uw kant is, maar we zullen ons best doen om u te helpen.

Wat moet ik doen als er iets mis is met de bestelling die ik ontvangen heb?
Neem onmiddellijk contact met ons op en zorg ervoor dat u het probleem beschrijft. Als u in aanmerking komt, geven we u een retouradres waarnaar u het kunt retourneren voor een omruiling of een terugbetaling.

Kan ik mijn product ruilen?
Ja, maar alleen voor een horloge van dezelfde prijs en binnen 14 dagen. Het horloge dat je hebt gekocht, moet ook in de originele verpakking zitten als het bij ons aankomt, zonder gebruikerssporen of beschadigingen en in originele verpakking (intact). Voor verzendinstructies dient u contact met ons op te nemen. Zodra we het pakket hebben ontvangen, verzenden we het gevraagde product.

Kan in mijn product retourneren? 
Als u uw bestelling wilt retourneren, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met info@gulvin.nl. Hier ontvangt u binnen 24 uur de retourinstructies die u nodig heeft. U kunt uw product tot 14 dagen na het plaatsen van de bestelling retourneren. Alle producten die u retourneert, moeten voldoen aan de retourvoorwaarden. Indien: geen gebruikerssporen, alle kaarten en accessoires nog aanwezig, verpakking intact.

Betalen

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?
De volgende betaalmethoden op onze website kunt u veilig gebruiken: Ideal, Maestro, Mastercard, Paypal, Apple Pay, Bancontact, Sofort en Visa.

Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten?
Het kan 3-5 werkdagen duren vanaf het moment dat u een terugbetalingsbevestiging ontvangt. Houd in alle gevallen rekening met maximaal 7 werkdagen. Als u uw terugbetaling nog steeds niet heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.

 

Horloges

Hoe kan ik mijn horloge korter maken?
Via de website kunt u via de tab ‘accessoires’ een horlogeband inkorter bestellen. De horlogeband wordt in de toolkit geplaatst (zie foto 2) om vervolgens de pushpin in te drukken, waardoor de horlogeband loskomt. U kunt er ook voor kiezen om de horloge korter te laten maken bij een (plaatselijke) juwelier.

Hoe kan ik mijn horlogeband losmaken? 
De RVS band van de Millions-collectie en de lederen banden van beiden collecties dienen met een professionale montagetool losgekoppeld te worden van het uurwerk. Deze kunt u op de website vinden onder de tab 'accessoires'. 

Zijn de horloges waterbestendig?
Al onze horloges zijn waterbestendig tot een bepaalde diepte, gekenmerkt door 3ATM en 5ATM. Bekijk de specificaties van elk horloge om het waterbestendigheidsniveau te zien. Houd er rekening mee dat de hoeveelheid water die uw horloge in werkelijkheid aankan, afhangt van het waterbestendigheidsniveau. Het wil namelijk niet zeggen dat waterbestenidg betekent dat u met uw horloge kunt zwemmen.U kunt eventueel online opzoeken wat 3ATM en 5ATM in werkelijkheid betekent.

Hoe onderhoud ik mijn Gulvin-horloge?
Onze horloges zijn onderhoudsarm. De horloges zijn eenvoudig te reinigen zonder speciaal schoonmaakgereedschap. Bij de Millions-collectie dient af en toe de batterij vervangen te worden, aangezien het een Quarts uurwerk betreft.

De siliconen band is niet gevoelig voor water, zoals de lederen banden dit wel zijn. Maar de siliconen band gewoon schoon zoals je andere accessoires ook zou schoonmaken.
Uw lederen band maakt uw schoon zonder zeep en alleen met een lauwwarme, vochtige doek. Schrijk met de schubben mee. Laat de band aan de lucht drogen en wrijf 'm wanneer de band geheel droog is, in met een speciale onderhoudscrème voor leer.

Het automatische uurwerk van de Luxury-collectie is volledig herbruikbaar en repareerbaar. Dit betekent dat wanneer het automatisch uurwerk stopt en nieuw opnieuw begint te tikken bij verplaatsing, het kan worden gerepareerd door een ervaren horlogemaker of reparatiewerkplaats bij u in de buurt.

Hoe wind je de automatische horloge van de Luxury-collectie op?
Een automatisch horloge is een horloge dat een geïntegreerd opwindmechanisme heeft dat werkt onder invloed van de bewegingen van de drager. U kunt het horloge zelf opwinden door het ronddraaien van de kroon. De kroon is het knopje wat meestal gebruikt wordt om de tijd goed te zetten. Draai hierbij met de klok mee totdat u een bepaalde spanning voelt, die nodig is om het horloge te laten lopen. Het neemt enige tijd in beslag om uw horloge volledig op te winden (denk aan 30-50 rotaties). Uw horloge zal vervolgens automatisch opwinden door het dragen of verplaatsen van het horloge. Handmatig opwinden is alleen nodig wanneer uw horloge volledig is gestopt.

Algemene vragen

Hoe kan ik contact met jullie opnemen als mijn vraag hier niet tussen staat?
U kunt contact opnemen via het contactformulier of via info@gulvin.nl. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Our story

Pair text with an image to add details about your products, brand and selling proposition.

Pair text with an image to add details about your products, brand and selling proposition.

Pair text with an image to add details about your products, brand and selling proposition.